Urodzić i co dalej?

Nowoczesna szkoła rodzenia prowadzona przez psychologa i położną

Zwykła szkoła rodzenia pomaga urodzić. Co jednak robić dalej, gdy znajdziemy się ze swoim dzieckiem sam na sam i nie wiemy, czy już trzeba dzwonić po pogotowie czy to tylko czkawka, czy karmić na żądanie czy wprowadzać pory jedzenia, czy pozwalać dziecku spać, kiedy chce, czy też uczyć je odróżniania dnia od nocy. Lepiej spać z dzieckiem czy oddzielnie? Kiedy zacząć pozwalać mu oglądać bajki? Czy nosić na rękach, gdy tylko zakwili czy nie rozpuszczać?

Nowoczesna szkoła rodzenia pomaga rodzicom odpowiedzieć sobie na te i wiele innych pytań nurtujących ich na początku rodzicielskiej drogi. Zapoznaje z przebiegiem ciąży, porodu i połogu oraz etapami i potrzebami rozwojowymi dziecka w pierwszych miesiącach życia.

Osoby prowadzące zajęcia:

Aneta Mazurkiewicz

Psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany coach ICC, trener szkoleń rozwijających umiejętności wychowawcze metodą Faber & Mazlish CMPPP. Fascynuje ją rodzina, dlatego szczególnym obszarem jej zainteresowań są działania zmierzające do poprawy jakości jej funkcjonowania. Prowadzi grupowe warsztaty doskonalące umiejętności wychowawcze rodziców, indywidualne szkolenia dopasowane do problemów wychowawczych danej rodziny, coaching oraz konsultacje dla rodziców.

Barbara Aleksandrowicz

Położna z wieloletnim stażem na sali porodowej, pełniąca funkcję oddziałowej w II Klinice Położnictwa i Ginekologii CMKP w Szpitalu Bielańskim, absolwentka Wydziału Położnictwa Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć szkoły rodzenia, prowadzi indywidualną opiekę w trakcie porodu oraz porody rodzinne.

Program warsztatów:

Spotkanie 1, A. Mazurkiewicz
1.Wstęp. Przedstawienie się, ustalenie zasad
2.Rodzina, jako system
3.Korzenie i skrzydła – posag i bagaż – jakie przekonania dotyczące siebie i świata wyniosłeś z domu rodzinnego
4.Cele wychowawcze – do czego wychowujemy dzieci?
5.Radości i niepokoje narodzin; dwie strony tego samego medalu
6.Trochę wiedzy: fazy rozwoju dziecka wg M.Mahler, koncepcja stylów przywiązania wg. Bowlby`ego

Spotkanie 2, A. Mazurkiewicz
1.Style wychowawcze. Wizje wspólne i wizje różne
2.Trzy podstawowe potrzeby dziecka
3.Moc emocji
4.Między wolnością a kontrolą
5.Pozycja dziecka w rodzinie
6.Dobre rady czyli słów kilka na temat dobrej literatury, warsztatów i miejsc
7.Podsumowanie

Spotkanie 3, B. Aleksandrowicz
1.Ciąża
- jakie zmiany zachodzą w organizmie kobiety
(prawidłowy przyrost masy ciała, typowe sytuacje, które mogą wystąpić w ciąży - infekcje dróg moczowych, pochwy, bóle kręgosłupa, zaparcia)
- rozwój dziecka w łonie Mamy
- dieta, tryb życia w ciąży (aktywność fizyczna, praca zawodowa, seks w ciąży)
- instruktarz ćwiczeń fizycznych dla ciężarnych
2.Poród
- objawy przepowiadające rozpoczęcie porodu – kiedy do szpitala?
- dokumenty, badania potrzebne przy przyjęciu do szpitala
- fizjologia przebiegu porodu
- technika oddychania, ćwiczenia parcia i pozycje w trakcie I i II okresu porodu
- naturalne metody łagodzenia bólu (masaż, pozycje, immersja wodna)
- rola męża przy porodzie, psychologiczne aspekty porodu
3.Połóg
- co to jest połóg, jakie zmiany w organizmie kobiety zachodzą w trakcie połogu (odchody, pielęgnacja krocza itp.)
- pielęgnacja skóry noworodka (kikut pępowinowy, pupa noworodka)
- laktacja (na czym polega, techniki karmienia piersią, dieta matki karmiącej, rekomendacje dotyczące karmienia piersią, problemy okresu laktacji i jak sobie z nimi radzić)
- stany przejściowe u noworodka (spadek masy ciała, żółtaczka fizjologiczna, przełom płciowy, stolce przejściowe)
- rekomendacje dotyczące suplementacji wit. D i K oraz szczepień

Zajęcia mają charakter warsztatowy, trwają łącznie 10 godzin, odbywają się 3 razy w miesiącu, w godzinach od 10.30 do 14.00.



ZAPRASZAMY !!!